Hembesök

Som jag har skrivit om i tidigare inlägg gör vi hembesök. Detta är hemma hos en kund jag var till i julas.







Det är två rum som båda fungerar som vardagsrum. Min kunds önskemål var att öppna upp och skapa en varm och trivsam känsla. Hon gillar färger som orange, rött och gult, men inte för mycket mönster. Hon ville att det skulle bil tufft och modernt, men med hennes egen prägling. Detta var vad vi gjorde.

 






Väggen mellan de båda rummet är borttagen. Vi valde att tapetsera hela den botre väggen med snedtak, för att lyfta takhöjden. Det är en tapet från omexo med små cirklar i olika nyanser som kommer fram olika beroende på hur ljuset ligger på. Diskret men ändå med liv i.  På väggen med tv:n sitter en annan tapet från omexo, med samma tema. Den har härligt lyster i sig, är tuff samtidigt som den är harmonisk. Genomgående på de andra väggarna, en ljus, varm tapet från Eco metallic, för att knyta ihop de båda rummen.

Huvudintrycket av allt detta är framförallt ett skönt lugn med en cool brytning. Både jag och min kund blev väldigt nöjda.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0